Lokalni ombudsman
Sedlar Peter je rođen 13.05.1963. godine u Mileševu, opština Bečej. Osnovnu školu je pohađao u Gunarošu. Po završetku 9. i 10. razreda maturirao na pravnom smeru srednje škole u Bačkoj Topoli. Studirao je na Pravnom fakultetu- Univerzitet u Novom Sadu, gde je stekao zvanje diplomiranog pravnika. U Opštinskoj upravi radi od 16.12.1992. godine.
U svom dugogodišnjem radu u Opštinskoj upravi obavlјao je sledeće poslove: sekretara Skupštine opštine Bačka Topola, načelnika Službe za skupštinske poslove, komunalnog inspektora,šefa Odseka za opštu upravu, načelnika Odelјena za građevinarstvo, stambeno-komunalne poslove, polјoprivredu, privatno preduzetništvo i imovinsko pravne poslove, a od 2004. godine je postavlјen za načelnika Opštinske uprave Bačka Topola od strane Opštinskog veća opštine Bačka Topola, poslove službenika na položaju – načelnika Opštinske uprave je obavlјao do dana 27.09.2024. godine. Za period od 20 godina provedenog na mestu načelnika Opštinske uprave zalagao se za dobar i kvalitetan rad uprave što je u izveštajima podnetim Skupštini opštine u navedenom periodu i potvrđeno.
Uživa moralni integritet i nije krivično osuđivan niti se protiv njega vodi krivični postupak i poseduje profesionalno iskustvo na poslovima u oblasti pravne nauke.
Oženjen je i otac dva sina.
Lokalni ombudsman
Ovaj organ počeo je sa radom u Opštini Bačka Topola od 01.04.2003.godine, kao Građanski branilac, i po tome je opština Bačka Topola prva u Republici Srbiji, odnosno tadašnjoj Državnoj zajednici Srbija i Crna Gora. Kasnije ovaj organ funkcioniše pod nazivom Zaštitnik građana a sada kao Lokalni ombudsman po važećoj Odluci o Lokalnom ombudsmanu Opštine Bačka Topola (,,Sl. list Opštine Bačka Topola”, broj: 5/2019 i 1.2./2024).
Lokalni ombudsman nezavisno i samostalno štiti prava građana od povreda učinjenih od strane Opštinske uprave kao i ustanova, organa i organizacija koje vrše javna ovlašćenja a čiji je osnivač Opština, ako je reč o povredi opštih akata Opštine.
Postupak pred Lokalnim ombudsmanom nije javan.
Lokalnog ombudsmana Opštine Bačka Topola bira Skupština opštine Bačka Topola na mandatni period od 5 godina prema uslovima propisanim Odlukom.
Lokalni ombudsman se stara o zaštiti i unapređenju lјudskih, građanskih i manjinskih prava i sloboda.
Pod pojmom građanin, u smislu navedene odluke podrazumevaju se fizička lica, domaći i strani državlјani, lica bez državlјanstva, kao i domaća i strana pravna lica o čijim pravima i obavezama odlučuju organi uprave.
O pritužbi
Pritužbom se obraćate Lokalnom ombudsmanutek pošto ste pokušali, da svoja prava ostvarite ili zaštitite u odgovarajućem pravnom postupku. Možete je sami napisati ili predati na zapisnik uz pomoć Lokalnog ombudsmana. Lokalni ombudsman, po pravilu, ne razmatra anonimne pritužbe. U ime deteta pritužbu može podneti roditelј ili staratelј. Lokalni ombudsman garantuje poverlјivost ličnih podataka.
Pritužba bi trebala da bude jasno, jednostavno i sažeto napisana i da sadrži:
- lične podatke podnosioca (ime, prezime, adresa, telefon, e-mail),
- organ, odnosno služba na čiji se rad odnosi,
- okolnosti konkretnog slučaja,
- činjenice i dokazi koji potkreplјuju navode iz zahteva,
- podaci o tome koja pravna sredstva je podnosilac već koristio.
Postupak Lokalnog ombudsmana
Nakon vašeg obraćanja Lokalnom ombudsmanu , (lično, telefonom, običnom ili elektronskom poštom), isti će utvrditi da li je postupanje po pritužbi u njegovoj nadležnosti i da li je pritužba podneta u roku od godinu dana od dana dostavlјanja konačnog upravnog akta, odnosno od preduzimanja poslednje radnje na koju se pritužba odnosi.
Nakon prijema pritužbe, Lokalni ombudsman se obraća organu na čiji rad se pritužba odnosi, zahtevajući od organa da se izjasni o navodima iz pritužbe i o preduzetim radnjama.
Ako Lokalni ombudsman u postupku utvrdi postojanje povrede prava lica ili druge nepravilnosti u radu organa, odnosno službe, sačiniće odgovarajuće mišlјenje, predloge i preporuke i o tome obavestiti organ, odnosno službu na čiji se rad to odnosi.
Organ, odnosno služba, kome je Lokalni ombudsman uputio mišlјenje, predlog ili preporuku dužan je da obavesti lokalnog ombudsmana o merama koje je preduzeo najkasnije u roku od 15 dana, ili u drugom primerenom roku koji odredi lokalni ombudsman, od dana prijema mišlјenja, predloga ili preporuke.
Ako organ, odnosno služba ne obavesti Lokalnog ombudsmana o preduzetim merama ili ako Lokalni ombudsman smatra da preduzete mere nisu odgovarajuće, o nepostupanju organa, odnosno službe će obavestiti organ koji vrši nadzor nad njegovim radom, Skupštinu opštine, Predsednika opštine i Opštinsko veće.
Svi postupci pred ombudsmanom su besplatni i vode se kao poverlјivi.
Kada građani ne mogu da računaju na Lokalnog ombudsmana
Kada je građaninu potrebna pravna pomoć u vidu sastavlјanja podnesaka ili zastupanja (pred sudom ili nekim od organa uprave), jer za to su nadležne službe besplatne pravne pomoći pri opštinskim/gradskim upravama i advokati.
Kada su nezadovolјni radom organa pravosuđa (prema Ustavu sudstvo je nezavisno i nijedan organ nije ovlašćen da kontroliše rad sudova i tužilaštava).
Kada imaju pritužbi na rad poslodavca i probleme radnopravne prirode (građanin treba da podnese prijavu inspekciji rada) kada imaju problema sa drugim građanima.
Kontakt: Bačka Topola, Maršal Tita 30.
Telefon: 024/715-310
E-mail: peter.sedlar@btopola.org.rs
Izveštaj o radu lokalnog ombudsmana opštine Bačka Topola za 2023. godinu>>
Program i plan rada lokalnog ombudsmana za teritoriju opštine Bačka Topola za 2023. godinu>>
Izveštaj o radu lokalnog ombudsmana za teritoriju opštine Bačka Topola za 2022. godinu>>